Perustelut
Kelan kanssa on sovittu ns. etäasiakaspalvelupisteestä kuntalaisille kaupunginvirastossa. Palvelu on lisäys nykyisen ajanvarauksella kerran viikossa toimivaan KELAn lähiasiakaspalveluun. Palvelun kautta on mahdollista asioida etäyhteyden kautta KELAn asiantuntijan kanssa erillisesssä, asiakkaan yksityisyyden suojaavassa tilassa. Etäpalvelu edellyttää kaupungilta mm. sopivan tilan osoittamista. Kartoituksen jälkeen on todettu, että viraston ala-aulaan sijoitettava tila on tarkoituksenmukaisin vaihtoehto. Tila on äänieristetty, esteetön sekä katseilta suojattu. Kaupunki hankkii työaseman sekä vaadittavan kaapeloinnin ja sähkön.
Asiaointipistettä ja sen vaatimiin kaapelointi- ja sähkötöihin sekä työasemaan ei ole varauduttu talousarvioissa.
Yhteydet Mainiompi Laitila- strategiaan:
- Asukas ja yrittäjä ovat kultamunamme (asukas- ja yrittäjälähtöisyys)
- Tavallista paremmat peruspalvelut
Ehdotus
Esittelijä
-
Lauri Kattelus, kaupunginjohtaja, lauri.kattelus@laitila.fi
Kaupunginhallitus päättää ehdottaa kaupunginvaltuustolle 16 500 euron lisämäärärahan myöntämistä hallintotoimelle vuoden 2024 talousarvion investointiosaan kohtaan Irtain ja kiinteä omaisuus asiointipisteen hankintaa ja asennustöitä varten.